Resultat del Concurs. “Els Museus del futur”

Primer premi - Infantil
Infantil 2 anys
Escola ECO (Xixona)
Jon, Mia, Toni, Marco, Candela, Vera, Nano, Vera, Nina, Irene, Oliver, la mestra Elena i la mestra Mar
Museus del futur. Aquest projecte naix d'una de les necessitats més bàsiques que trobem a la primera infància: la comunicació.
Com va començar? Amb la conversa entre dos infants mentre construïen un edifici en l'ambient de composicions de l'aula. De fet es tracta de la imatge de la portada d'aquest projecte.
No ha sigut fàcil explicar a un infant a l'etapa inicial què és un museu i com serà al futur. Però ho hem aconseguit partint del museu més proper que tenen al seu entorn: l'atelier i el museu de la nostra escola.
PDF
Primer premi - Primària
6º de primària
Colegio Aitana (Torrellano)
Francisco Sanmartín Gómez
Museus del futur. Vídeo d'animació en el qual un xiquet imagina com seran els museus en el futur: l’arquitectura, els continguts, l'accessibilitat, la relació entre la institució i els públics, la digitalització, la inclusivitat...
LINK
Primer premi - Secundària, batxillerat i cicles formatius
2º de batxillerat
IES. Figueras Pacheco (Alicante)
Marta Jaras Hurtado
L'últim habitant de la Terra. Vídeo d'animació realitzat amb plastilina en el qual un home, l'últim habitant de la Terra, visita un museu que conté l'única cosa que queda de la humanitat: l'art.
LINK

Seleccionats

Secundària, batxillerat i cicles formatius
2º ESO
IES. Figueras Pacheco (Alicante)
2ºESO C: Ian, Iván, Luis, Hafsa, Zulema, Paco, Melissa, Javier, Nayara, Isabel, David, Aroa, Amina, Alberto, Aythami, Lucía, Alicia, Kenneth
2ºESO E: Zoé, Romina, Miguel, Marta, Martín, Blanca, Íker, Alaa, Yaser
2ºESO F: Moner, Malak, Chaimaa, Víctor, Irene, Ángel Michael, Sandra
TechnoPrado, el Museu del Padro del futur. En el projecte TechnoPrado l'alumnat dels grups de 2n ESO C, E i F de l'IES Figueras Pacheco ha construït el Museu del Prado del futur. Cada alumne i alumna s'ha encarregat del disseny i la construcció d'una de les sales d'aquest petit museu, n’ha fabricat l'habitacle, ha triat quins quadres de la col·lecció del Prado exposaria a la sala, n’ha dissenyat la decoració i ha reflexionat sobre com incloure la tecnologia en el museu.
LINK
secundària, batxillerat i cicles formatius
1r de TASOCT (Cicle Formatiu de Grau Superior d'Animació Sociocultural i Turística)
CIPFP. Valle de Elda
Aroa Palazón, Carlos Gómez, Guadalupe Cascales, Laura López y Blanca Sánchez
Museu Astral. L'obra representa els museus del futur en els quals predomina la realitat virtual. En el Museu Astral podràs viure una experiència pictòrica i única plena de moments inoblidables. Al llarg del recorregut pel museu podràs interactuar amb les diferents obres. Per a fer-ho, únicament has de posar-te les ulleres virtuals o els auriculars i acostar-te a un quadre. L'experiència que viuràs està adaptada a qualsevol persona, tinga o no una diversitat funcional. A més de visualitzar el quadre en tres dimensions i amb moviment, podràs endinsar-te en la vida i saber una mica més sobre els/les autors/es dels quadres i el context sociohistòric. En el següent vídeo es reflecteix com seria una visita al Museu Astral accessible per a qualsevol persona.
LINK
secundària, batxillerat i cicles formatius
1r de TASOCT (Cicle Formatiu de Grau Superior d'Animació Sociocultural i Turística)
CIPFP. Valle de Elda
Jorge Paterna Rico, Nuria Belda López, Joana Muñoz Marín, María Ángeles Ortiz Salomón.
Museu "L'Avió". La nostra obra representa un museu del futur en el qual es podrà viure l'experiència de viatjar a diferents destinacions. D'aquesta forma es podran mantenir tots els beneficis que aporta conèixer diferents destinacions sense que afecte el medi ambient i de manera accessible per a qualsevol persona, fet que democratitza l'accés a la cultura. La nostra obra és una simulació de la visita al museu. L'edifici representa un avió en el qual les persones que visiten el museu podran seleccionar diferents llocs on viatjar. Una vegada seleccionats, accediran de manera virtual a la destinació, viuran les sensacions (temperatura, imatges, sons…) i experiències pròpies del lloc. Posteriorment, les persones participants podran prendre part en tallers en els quals realitzaran maquetes de la destinació visitada.
LINK
secundària, batxillerat i cicles formatius
1r de TASOCT (Cicle Formatiu de Grau Superior d'Animació Sociocultural i Turística)
IES. Figueras Pacheco (Alicante)
Gloria Arques Alcántara, Joana Delgado Trillo, Marina Dorce Bertomeu, Carmen Ferrando Alonso, Jessica García Fábrega, Marc Gomis Alberola, Christian González Muñoz y Ángela Granados Soriano
Museus del futur. Audiovisual en el qual l'alumnat del mòdul d'Animació i Gestió Cultural plantegen les característiques i els valors que han de tenir els museus del futur: accessible, sostenible, inclusiu, promotor de la igualtat, per a totes les necessitats, en contacte amb la natura, un museu en què aprendre i divertir-se i obert a tothom.
LINK